Blogger Backgrounds

06 February 2013

Tak Pandai Menipu

Salam sejahtera kepada semua reader yang sudi jenguk blog yang tak seberapa ni.
Sekadar mengisi masa lapang bersama story yang dapat dilekatkan disini.
Ada ker yang baca setiap entry baru yang aku buat.
Hahaha never mind :)
 
Nak dijadikan cerita tentang tajuk besar yang bergerakk-gerak tu muncullah rekaan semata-mata ni. Ehhh ini betul-betullah. Hihihi. Apa yang dimaksudkan dengan tak pandai menipu ni? Confius? Jangan pening-pening. Tu cuma tajuk jea. HAHAHA.
 
Okay back to story. Kita ni manusia memang tak boleh nak menipu. Serius kan. Kalau menipu pon cuma berapa lama jea dapat bertahan. Sekejap je la. Confirm 100%. Kita tak boleh menipu orang lain dan diri sendiri. Yela, apa yang kita dapat dengan menipu. Lagi lah perasaan kita rasa gelisah, takut, dan macam2 lah. Betul tak? 
 
Orang cakap, kadang2 manusia ni pandai menipu diri sendiri. Ehhhh? Silap tu. Manusia tak pandai tipu diri sendiri. Yela, kadang2 mulut cakap lain tapi dalam hati siapa yang tahu. Hihihi. Terasa pulak >__<. Betul. Aku pun manusia juga dan pernah terjadi macam ni. Dan rasa dia sangat sakit. Mana tak sakit. Kena tanggung penipuan yang kita reka sendiri. Yes, Tentulah berkaitan dengan perasaan. Apa lagi kan. HAHAHA. tapi kalau boleh lepaskan je apa yang terpendam dalam hati kita ni. Jangan simpan. Memang sakit.
 
Walaupun susah bagi kita nak kikis perasaan tu, tapi dengan cara tu jugalah kita dapat rasa tenang dalam diri kita. Serius. Jangan difikir perkara yang lepas. Banyak lagi benda baru yang bakal kita jumpa. Kehidupan kita masih panjang. Insya'allah ada sesuatu yang bakal kita perolehi suatu hari nanti. Percaya pada takdir.

No comments:

Post a Comment

AWESOME PEOPLE :)

 
.img {filter:alpha(opacity=100); -webkit-transition-duration:.5s; -moz-opacity:1.00; opacity:1.00;} img:hover {filter: alpha(opacity=100); opacity:1.00;} .img:hover {filter:alpha(opacity=60); -moz-opacity:0.6; opacity:0.6;}