Blogger Backgrounds

31 October 2011

Homestay Kg. Sg Sireh Part 2

Hye uollss...
Jumpe lagi kita untuk hari nie...
Next entry aku buat untuk post yg seterusnya nie...
Homestay Kg Sg Sireh part 2 .
Jom baca apa yang aku buat pada hari kedua percutian ilmiah kami nie :)
Okay pagi hari kedua aku ngn the geng dibawa oleh Abah pergi ke suatu tempat untuk sarapan pagi . Wahhhh sarapan kat luar lah . Heeee . Actually kami pergi sarapan kat sekolah rendah coz Mak kami pengusaha kantin sekolah tuh . So, senanglah kan . Just datang & makan jea kat situ . HAHAHA . It's ok ape . Asal dapat makan & mereka layan kami dengan penuh kasih sayang . Cewahhh lebih2 pulak aku nie .
Nie lah menu kami di pagi hari . 
Nampak simple kan .
Tapi sedap :)
Then after sarapn tuh abah antar kami ke pusat agrotourism . Kat situ lah kite org berkumpul before buat aktiviti seterusnya . Alangkah bosan yer aktiviti tuh . HAHAHA . After buat senam erobik bagai tuh kite org semua buat lah aktiviti yg bosan tuh . Alahai tak suke yer aku . Nak taw ape ??? Hurmmm Kajian kami lah . Pergi soal2 penduduk, pelancong & pengusaha yang ade kat kawasa tuh . Bosan kan . Dah lah kene jalan kaki . Ameekkaww ! Penat pulak tuh . Berpeluh-peluh sudah time tuh . Ade lah beberapa org yg kami interview . Yang selebih yer tuh harap maklumlah kan . HEHEHEHE . Maaf lecture . Kami nie terlampau malas . Ade ubat tak ??? HAHAHA . Jalan punye jalan sampai lah kat simpang rumah kami . HAAA memang dah plan baik punye pon before tuh . Balik rumah lah ape lagi . HAHAHAHA .
Rumah ku tercinta .
Tantik tak ???
First time sampai sangat teruja tawukk..wink3
HAHAHA budak comel tunjuk PEACE !
Hiasan dalam rumah keluarga angkat kami .
Nice kan .
Saya suke kan yer :)
Masa kami lepak2 tgok tv kat gambar di atas nie tetiba abah datang ajak g makan . Padahal baru kul 11 lebih tuh . Makan tengahari . Perut masih keyang lagi . Tapi tape lah . Rezeki jangan ditolak kan . weeee !!! lepas makan kami tolong mak buat nasi empit . Haaa seronok lah jugak drp tak buat pape kan . After tuh kami balik rumah rehat2 . Then pukul 2 lebih berkumpul kat pusat agrotourism tuh sbb nak buat aktiviti tangkap belut & sawah . Pehhh bacin kan tangkap belut . Eyerkkkk . Geli siottt !!! So, kumpulan kami dengan berani yer memilih akt tangkap belut tuh dulu . Pehhh kadang aku geli . Mana tak yer kene tangkap, siang, basuh & makan . Eyerrrkkkkk ! Memang tak lah kan aku nak tangkap . Baik aku basuh jea . Lagi selamat . HAHAHA . Tapi alangkah malang yer bila aku TERPAKSA kene siang binatang tuh . Errrrr Tuhan jea yang taw time tuh . Memang sumpah tak tipu aku rasa nak nangis, nak jerit sekuat hati, nak marah org2 kat situ . HAHAHA . Cehh tade lah . Joking jea .
Benci binatang nie .
Tak suke dia .
Eyerkkkk !
Cam ular lah . 
Belut ouhh belut !
Muka Budak terpaksa cam gini la .
Nampak sgt geli nak pegang . 
Grrrr annoying lah .
Mak cik natang nie gerak lagi lah .
Tengok tuh . Grrr
After buat bende alah mengarut nie pada aku, kami pun buat lah akt yang seterusnya iaitu melawat ke sawah padi . Wahhh indah yer permandangan waktu petang kat sawah padi . Cam nak duduk kat tengah2 sawah lak time tuh . HAHAHA . Photoshoot sampai malam best nie . Oppppssss jaga kelakuan :)
Miera, Hany & Sila
Peace Peace kacang peas lah Hany .
HAHAHA
This is my picca :)
Sebutir beras ibarat setitik peluh petani .
So, hargailah beras kita .
HAHAHA
Padi lah nie .
Bestie :)
Ngeeee ~~~
Indah yer ciptaan Tuhan :)
ClasSmate aku .
Hasil usaha kami buat org2 .
Tantik tak ???
Like Saloma right .
Ramping gitu . Awww 
Hahahaha nie lah sedikit sebanyak aktiviti aku pada hari kedua di Homestay Sg Sireh tuh . Penat memang penat . Tapi seronok lah kan . Malam tidur siap bercakap-cakap lagi . HAHAHA bak kata Miera la . Mungkin ngigau lah erkk . Heeee .....

Continue next entry yup :)
Wait okay . HEHEHE

No comments:

Post a Comment

AWESOME PEOPLE :)

 
.img {filter:alpha(opacity=100); -webkit-transition-duration:.5s; -moz-opacity:1.00; opacity:1.00;} img:hover {filter: alpha(opacity=100); opacity:1.00;} .img:hover {filter:alpha(opacity=60); -moz-opacity:0.6; opacity:0.6;}