Blogger Backgrounds

23 December 2011

Langit Tidak Semestinya Sentiasa Cerah

Salam...
Hye Readers..
Hari nie terasa gatal jea jari jemari aku nak menaip .
Maklumlah, lame tak bukak Blog & conteng Blog sendiri nie .
HIHIHI :D

Entry kali nie ala-ala tentang kehidupan juga la .
Saja jea menggedik nak buat entry nie .
Peace (^__^)

Yela kan, ada pepatah cakap 'hidup ini umpama roda, kadang-kadang kita diatas, kadang-kadang kita dibawah'. Yess memang betul kan . Jadi kita perlulah bijak untuk menggunakan segala yang ada untuk masa yang akan datang sebab kita tak tahu ape yang akan terjadi pada hari esok, lusa dan hari2 yang mendatang .

Tidak dinafikan, kita sebagai makhluk yang ada di atas muka bumi nie sentiasa diuji dengan pelbagai dugaan dan cabaran kan . So, tak hairanlah kalau ada masa kita gembira, ada masa kita bersedih sebab hanya diri kita jea yang dapat mengawalnya . Dan kita perlu ingat, sejauh mana kita lari dari menyelesaikan masalah itu, masalah tetap akan datang juga . So, kene lah siap sedia :)

Dan tidak lupa juga bahawa hidup ini tak indah andai hanya ada kemanisan yang mewarnainya . Sebab pada aku, KEMANISAN yang berselang selikan dengan KEPAHITAN akan lebih mengajar kita erti kehidupan .

Lagi satu, pernah org cakap kat aku yang kesepian dan kesunyian itu kadangkala indah..kadangkala membosankan..Tapi ianya mengajar kita untuk MENGHARGAI sesuatu dalam hidup kita . Yess aku juga setuju dengan kenyataan ni .


Ketahuilah bahawa setiap yang berlaku dalam hidup kita pasti ada hikmah yang tersirat.

No comments:

Post a Comment

AWESOME PEOPLE :)

 
.img {filter:alpha(opacity=100); -webkit-transition-duration:.5s; -moz-opacity:1.00; opacity:1.00;} img:hover {filter: alpha(opacity=100); opacity:1.00;} .img:hover {filter:alpha(opacity=60); -moz-opacity:0.6; opacity:0.6;}