Blogger Backgrounds

26 November 2011

Hidup Itu Indah

Assalamualaikum..
Hye Blogger & Hye Follower..

Jika kita sebagai manusia yang ingin bercerita mengenai soal hati, soal perasaan sememangnya begitu sukar untuk ditafsirkan kerana semua itu berkait dengan perjalanan sesebuah kehidupan . Oleh itu, setiap apa yang ingin kita lakukan, apa yang ingin kita fikirkan adalah saling berkait rapat dengan kehidupan kita .

Sejauh manakah kita ingin rungkaikan bahawa HIDUP ITU INDAH ??? dan sejauh mana pula di antara kita yang boleh menerima yang indah itu hanya sementara ?? Atau mungkin pada kita itu semua hanya sebuah perkataan yang tidak mempunyai erti ?? Atau mungkin kita tidak pasti dengan kehidupan kita sendiri . Tidak pasti tentang apa yang kita inginkan ???

Sebab itulah, tanya pada hati . Pujuk lah hati untuk belajar menerima kebaikan dan kekurangan yang ada . Apa yang kita semua tahu, dalam kehidupan ini sesuatu itu dijadikan berpasang-pasangan . Ada baiknya, ada buruknya . Jika kita tahu untuk mengawal hati dan juga perasaan, maka kita juga lebih mudah untuk memilih sesuatu dalam hidup kita .

sekadarrenunganbersama :)

No comments:

Post a Comment

AWESOME PEOPLE :)

 
.img {filter:alpha(opacity=100); -webkit-transition-duration:.5s; -moz-opacity:1.00; opacity:1.00;} img:hover {filter: alpha(opacity=100); opacity:1.00;} .img:hover {filter:alpha(opacity=60); -moz-opacity:0.6; opacity:0.6;}