Blogger Backgrounds

27 November 2011

Ingat Sampai Bila-Bila

Haaa seronoknya lah kan duduk rumah . Macam-macam kita boleh buat . Macam-macam perkara yang kita boleh borak dengan family kita . Masa nie lah baru kita nak spend time dengan family . Kalau tidak, hurmmmm susahnya lah nak berkumpul .

So, bila dah berkumpul dengan family nie lah masanya kene POT PET POT PET . Haaaaa amik kaw . Biasa lah tu kan . Kalau tak kene bebel wif My Lovely Mother memang tak sah lah cuti aku kali nie . HAHAHA . Bebelan tuh ade makna sebenarnya . Ala-ala nasihat juga lah kan . So, sebagai anak kene lah dengar dan jangan nak buat muka bila kene Pot Pet . HEHEHE . Biasa aku buat cam tu lah . JUJUR nie :)

Okay, nie merupakan beberapa nasihat ibu kepada anak die yang separuh degil nie :
1) Duduk rumah jangan malas-malas sangat . Bersihkan rumah . Sapu sampah .
2) Belajar masak . Nanti dah kawin tak reti masak padan muka .Duduk dengan mak mertua kene masak nanti tak tahu pape .(tiap-tiap hari bende nie mak cakap) HAHAHAH
3) Pasal duit PTPTN lagi lah . Simpan duitnya . Ingat sikit bila nak kene bayar balik nanti dan blahblahblah..
4) Kalau berkawan tuh jangan main ikut orang suka hati . Orang sekarang bukan boleh caya . Kalau tak kenal jangan dilayan . Kalau orang ajak keluar pergi mana-mana jangan ikut . Kalau berkawan jangan nak suka-suka sangat . Ingat sikit batas-batasnya . (Huhhhhh penat jugak aku nak dengar nie. Banyak ouhhh kene ceramah khas dgn mak sendiri)

Hampir sejam juga aku duduk terpaku depan mak aku tadi . Dengar ceramah-ceramah dari mak tersayang . Walau apa pun nasihat tuh semua adalah demi kebaikan aku juga . Siapa lagi kan yang nak Pot pet pot pet kat aku kalau bukan mak sendiri . Tu lah orang cakap, nasihat ibu nie lain sikit . Kita akan ingat sampai bila-bila .


TERIMA KASIH MAK SEBAB MEMBERI NASIHAT KEPADA ANAKMU NIE :)


No comments:

Post a Comment

AWESOME PEOPLE :)

 
.img {filter:alpha(opacity=100); -webkit-transition-duration:.5s; -moz-opacity:1.00; opacity:1.00;} img:hover {filter: alpha(opacity=100); opacity:1.00;} .img:hover {filter:alpha(opacity=60); -moz-opacity:0.6; opacity:0.6;}