Blogger Backgrounds

08 September 2011

ikhlaskan hati kita

Entry kali nie nak share pasal KEIKHLASAN . Ape bende tuhh ??? HAHAHA saje jerk nak merepek kan aku nie . Ikhlas nie merupakan salah satu daripada amalan hati. Maksudnya macam kita buat sesuatu semata-mata untuk mencari keredhaan Allah dengan tidak ada tujuan yang lain . Betol tak statement aku nie . Kadang macam ustazah nak citer pasal keikhlasan nie . Bukan apa lah kan, kita nie mestilah ikhlas kalau nak buat sesuatu benda tuh . Aku pon manusia biasa yang banyak wat kesilapan . HUHUHU . Kadang2 aku terfikir jap, aku nie ikhlas ker ??? Betol ker kene cam nie ??? Tak salah ker apa yg aku buat nie??? haihhh susahkan kalau hati kita masih ragu2 nak buat sesuatu perkara tuh . Tapi kita kene lah fikir jugak apa yang kita buat tu adalah untuk kebaikan diri dan org lain . Kita nie tak bolehlah asik nak pentingkan diri je . Hidup nie mestilah ade tolong menolong, bertolak ansur semua kan . Then kita jangan lah nak mengungkit apa yang kita dah buat selama nie . Ikhlaskan lah hati sebelum nak buat sesuatu . Tak guna kita nak ungkit benda yang dah lepaskan .  Kadang2 aku pon cam gitu jugak . Suka nak timbulkan citer2 lepas . Almaklumlah, manusia ! Lepas tu kalau kita nie buat sesuatu perkara jangan lah nak SOMBONG & BANGGA DIRI lak . Konon kita jerk yg terbaik !!! ishh Tak boleh lah macam tu kan. Tak ikhlas la tuhh . HAHAHA so kesimpulannya, kita nie kene lah ikhlaskan diri kita kalau nak buat sesuatu perkara tuh tak kiralah kita suke atau tidak . Tapi kalau kita tak suka macam mana kita nak ikhlas kan . Terpaksa tuhh !!! ishhh tak boleh kan cam tuh . hurmmm yang penting tanya lah hati masing2 sama ada ikhlas @ tak . Tu jerkk . Lain org lain caranya kan3 :)



No comments:

Post a Comment

AWESOME PEOPLE :)

 
.img {filter:alpha(opacity=100); -webkit-transition-duration:.5s; -moz-opacity:1.00; opacity:1.00;} img:hover {filter: alpha(opacity=100); opacity:1.00;} .img:hover {filter:alpha(opacity=60); -moz-opacity:0.6; opacity:0.6;}